Elif'in Atlası

''Yaşa, Seyahat Et, Maceraya Atıl, Şükret ve Asla Pişman Olma''

Fulacık-Avcıköy-Akçat Doğa Yürüyüşü/Hiking

Doğa İçinde Bir Yürüyüş Günü

Yazıyı okumaya başlamadan önce dilerseniz youtube videomu izleyebilirsiniz 🙂 Kanalıma abone olup bana destek olursanız çok sevinirim 🙂 fulacık hiking

Arada doğa ile iç içe olmak, belki birazda olsa özümüze dönüyor olmaya hepimizin ihtiyaçı oluyor. Doğa ile buluşmak herkesin farklı tercihleri oluyor. Benim tercihim hiking ve ya trekking den yana oluyor.

Bu hafta farklı bir rota keşfine çıkmak için yola düştüm. Bayramda bir yere gitmiyorum madem, bu şekilde değerlendirdim. Bu sefer ki rota, Kocaeli’nin Karamürsel ilçesine bağlı Fulacık, Avcıköy ve Akçat Köyü‘nü içine alan bir rotayı yürümekti.

Fulacık Köyü

Fulacık, eski bir Rum köyüymüş. 1920’li yıllarda Bulgaristan’dan getirilen göçmenler yerleştirilmişler. Rumlara ait mezarlık ve iki adet kilise temeli bulunmakta.Cumhuriyetten önceki adı Fuğlacık olan köyün ilk kurucuları 1600’lü yıllarda Karaman’dan bu bölgeye göçetmiş. Köyün ilk ismi Rumca “Fugagli” isminden bozma Fuğlacık (Yasemincik).

Sabah erken saatte araça binip, 1,5 saatlik bir yolculuktan sonra başlangıç noktamız olan Fulacık Köyü’ne vardık. Hazırlıkları tamamladıktan sonra yürüyüşe başlama vakti geldi. Avcıköy’e doğru ilerlerken mis gibi kekik kokuları bize eşlik etti. İlk parkurumuz olan bu rota yaklaşık 9 km. fulacık hiking

Parkurun yarısını bitirdikten sonra asıl zorlu olan tarafı başlıyor diyebilirim ya da ben oldukça fazla zorlandım. Neredeyse dike yakın bir eğimde olan yamaçtan aşağıya inmeye başladık. Süresi ne kadardır bilmiyorum ama epey bir zamandır bu bölgeden yürünmediğini söyleyebilirim. Yürümek için yolu açmamış gerekti. Arada ağaçların dallarından tutunarak aşağıya doğru kaydım. Bazende emekleyerek geçtim. Benim için oldukça zorlu geçen bu bölümü birkaç defa yardım alarak bitirmenin verdiği hazzı kelimelerle ifade etmek oldukça zor. fulacık hiking

Avcıköy

Tepeden indiğimizede Avcıköy’den geçen bir derede yemek molası verdik. Kimimiz ayaklarını dereye soktu. Kimimiz ise yemeklerimizi yedik. Havanın biraz da sıcak olmasından dolayı etrafta oldukça fazla sinek bulunuyordu. Yanımda sinek ilaçı getirmediğim için pişman oldum. Zira buradaki bulunan sinekler bana alerji yaptılar ve döndüğüm ertesi günü vücudum kızamık çıkarıyor gibi bir hal aldı 🙁

Yürümeye Devam Ediyoruz

Birinci parkurun zorluğundan bahsetmiştim. Bir bölümümüz o kadar yoruldu ki, devam etmediler. Sen devam ettin mi diye sorduğunuzu duyar gibiyim 🙂 Evet devam ettim… İtiraf edeyim, yokuşları gördükçe kendimi sorguladım. Parkur yarısından fazlasında sürekli yükselen bir iğme ile yürüdük. Arada kalbim 1500 attı 🙂 Pes etmek için oldukça geç kaldığımdan mecbur devam ettim 🙂 Akçat köyüne yaklaştıkça etrafımızı kiraz, dut ve erik ağaçları sarmaya başladı. Dalından koparak yememin ayrı bir lezzeti oluyormuş. fulacık hiknig

Akçat Köyü

Akçat Köyüne doğru giderken

Akçat’ın halkı manav kökenli. Yaklaşık 800 yıllık geçmişe sahip köyün kurucusu Akça Dede’nin mezarı bulunuyor. Dışarıya karşı fazla açık olmayan mahalle uzun yıllar Rum köyleriyle komşuluk yapmışlar. 93 Harbi neticesinde civâr mevkiilere Boşnaklar, Lazlar, Çerkezler ve Gürcüler yerleştirilmiş. 1920’de Rumlar kaçmak durumunda kalmış. Daha sonra mübâdele ile Pomaklar yerleştirilmişler. Köy camii Yunan askerleri tarafından yakılmış ve tekrar inşaa edilmiş. fulacık hiking

Akça Köyü yürüşümüzün son durağı oluyor. Köyde bekleyen araçımıza binip, İstanbul’a doğru dönüş yoluna geçiyoruz. Yolda uyumamak için kendimi zor tutuyorum 🙂 O kadar yorulmuşum ki döndükten sonra 2 gün yürümekte zorlandım 🙂

Genel bilgi vermek gerekirse 18,5km lik bir yürüyüş gerçekleştirmiş olduk. Toplam 6 saatte yakın yürümüş olduk. 737m kadar yükseldik.

Hiking İçin Neler Gerekli

Avcıköy
  • Parkurun zorlu ya da kolay olmasına göre değişkenlik gösterir ama bastona ihtiyaç olabilir.
  • Yanınızda mutlaka yedek kıyafet alın. Suya girme durumu olabilir ya da çok terleyebilirsiniz.
  • Ayakkabı tercihinizi doğa yürüşüne uygun ve su geçirmez olmasına özen gösterin.
  • Yanınıza mutlaka yiyecek ve su alın. Hatta size enerji verecek yiyecekleri tercih edin.
  • Kıyafetinizi korumak için tozluk alabilirsiniz. Kıyafetini korumakla yürürken dikenlerden sizi kurtarır.
  • Sırt çantanızı nelere ihtiyaçınız olabileceğine göre tercih edin. Hatta 2 çanta getirip birini araçta bırakabilirsiniz.
  • Yağmur yağma ihtimaline karşı yağmurluk bulundurabilirsiniz. fulacık hiking

Aklıma gelen olmazsa olmaz şeyleri sıraladım. Gerisi size kalmış. Fikirlerinizi beklerim 🙂

Başka bir hiking parkuru olan Çilingoz Tabiat Parkı yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Seyahatle kalın…

elifinatlasi

Merhabalar, ben kim miyim? Hayallerinin peşinden koşan, dünyada ayak basmadik yer bırakmak istemeyen, aldığı maaşı uçak biletlerine yatıran, bulduğu her fırsatta kendini yollarda bulan, gülümsemesi hiç eksik olmayan, minyon, çıtı pıtı bir hatun kişiyim :)